Hur man gör en beställning i Finbins webbutik
Att göra en beställning i Finbins webbutik är verkligen enkelt och snabbt. I butiken hittar du ett omfattande urval av urbana möbellösningar – från papperskorgar och cykelställ till cykeltak och annan utrustning för offentliga miljöer. Den här guiden visar dig hur du beställer steg för steg.
1. Kundkonto
För att göra det så enkelt som möjligt för dig att beställa från vår webbutik, börja med att skapa ett kundkonto. När du loggar in som företagskund ser du direkt dina egna kundspecifika priser för produkter utan att behöva vänta på separata offertförfrågningar. På så sätt går beställningen snabbt och du kan göra inköp så snart behovet uppstår.
2. Jämförelse och val av produkter
Utforska vårt mångsidiga urval och välj de produkter som passar dina behov. Du hittar mått, material och färgalternativ på produktsidorna. Som inloggad företagskund kan du också ladda ner produktfiler, såsom BIM-objekt och installationsanvisningar – antingen från produktsidan eller från ett separat filbibliotek. Härifrån till filbiblioteket.
Utnyttja webbutikens jämförelsefunktion när du vill jämföra de tekniska specifikationerna för olika produkter. Jämförelselistan visar de viktigaste funktionerna sida vid sida i ett ögonkast.

Om du vill jämföra produktfunktioner lägger du till dem i jämförelsen med hjälp av ikonen ”Jämför” i produktmenyn och öppnar jämförelsesidan för att se informationen sida vid sida.
3. Lägg till i varukorgen
När du har hittat en lämplig produkt lägger du den i din varukorg. Du kan också slutföra din beställning med nödvändiga tillbehör, monteringstillbehör eller andra kompatibla produkter. Detta säkerställer att du får allt i ett paket utan att behöva beställa ytterligare produkter.

Du kan enkelt hitta kompatibla tillbehör och monteringsmaterial genom att öppna listan ”Tillbehör” på produktsidan.
Du kan fritt redigera din varukorg: du kan lägga till, ta bort eller ändra produkter tills allt är precis vad du behöver.
4. Slutför beställningen
Fortsätt din beställning i varukorgen och ange den information som krävs i kassan och välj den betalningsmetod som passar dig bäst. Som företagskund kan du även välja faktura som betalningsmetod. Du får en orderbekräftelse via e-post och du kan se din orderhistorik senare i kundportalen.
Hjälp med beställning och att hitta rätt lösning
Om du har några frågor eller vill säkerställa rätt lösning för ditt projekt, är du välkommen att kontakta våra experter. Vi hjälper dig gärna med produktval, beställning och design av speciallösningar.
